Sunday, December 22, 2013

Teruskan perjuangan



Rindu itu semakin semarak pergi meninggalkan keheningan malam. Pergi membawa segala yang ditinggalkan. Dahulu. Apa yang kau tinggalkan. Segalanya masih tersimpan.

"Ke mana kau menghilang ?"

"Aku pergi membetulkan diri"

Segala pujian bagi Pencipta. Syukur ke hadrat Tuhan Yang Esa. Hidayah itu milikNya. Melihatkan seorang sahabat yang dahulunya tewas,kini kembali dengan ganas. Ganas dalam membawa pegangan hidup yang sempurna.

Aku tahu kau mampu. Sebab itu aku katakan dahulu. Dan kini. Kau kembali. Walau riak wajah itu kau cuba sembunyi. Baguslah. Kau sudah sebegini. Hijrah kau telah diisi.

Dahulu,kini tiada lagi. Lembaran baru bagi kau memulakan segala perjalanan kehidupan. Seakan kupu-2. Hilang dan bersembunyi dalam kepompong. Dan kembali separti sebuah kelahiran. Sungguh indah dipandangan.

Teruskan.
Perjuangkan.
Habiskan.

Segala sisa kehidupan kau sebegini. Pergilah kau mencari redha Ilahi. Aku melihat. Dari sini. Melihatkan kehebatan kau telah kembali. Sedangkan aku,masih begini.

"Hidayah itu milik Pencipta. Akan tiba suatu hari. "

Dalam menyaksikan kegemilangan perwira istana,dia bersembunyi. Melihatkan setiap gerak geri. Memperlahankan serangan. Bukan kepenatan,hanya mencari kesesuaian. Hanya mencari sedikit cebisan yang hilang.

Inilah yang kau cari.
Inilah yang kau perlu.
Inilah yang kau rindu.

Sentuhan kasih sayang Pencipta. Kini menjadi miliknya. Luaskan pemikiran. Melangkah maju kehadapan. Jangan berpaling lagi. Teruskan. Akan aku menyusul.

"Nantikan aku di syurgamu. Tempatkan aku dalam ruangan doamu"

Sepertimana aku menempatkan nama kau di dalam ruangan khalimah aku.

Semoga kau disisiNya selalu. Teruskan hijrah ini.

No comments:

Post a Comment